Bepalingen voor 't Blauwe Meer

Bepalingen Viswateren:

Het Blauwe Meer en visvijver Welinkbos te Dinxperlo

Algemeen

1. Deze lijst is alleen geldig in combinatie met een geldige VISpas op naam van HSV de voorn.

2. U bent verplicht deze vergunning op verzoek van bevoegde controleurs of politie te tonen.

3. Het is verboden vis mee te nemen

4. Het is verboden paling in bezit te hebben.

5. Het is verboden karper in het leefnet te bewaren, anders dan bij een door het bestuur goedgekeurde wedstrijd.

6. Leefnet lengte minimaal 150 cm, doorsnee 30cm.

7. Voer beperkt maximaal 500 gram per dag, boilies maximaal 250 gram, gekleurd voer is verboden.

8. Het is verboden schade aan oevers of beplanting aan te brengen.

9. U dient onthakingsmateriaal binnen handbereik te hebben.

10. Nachtvissen is alleen toegestaan, met een speciale vergunning.

11. Worm en slachtafval is verboden van 1 april tot Nationale Hengeldag. (de laatste zaterdag van mei.)

12. Het is verboden te vissen aan het water als er een wedstrijd wordt gehouden.

13. De sportvisser dient zich te houden aan de wettelijke bepalingen en de voorwaarden, zoals vermeldt het waterboekje 2010 Sportvisserij Nederland.

14. Iedere vorm van hinderen van zwemmers is verboden.

15. Deze lijst op zich, geeft geen enkel recht.

16. De sportvisser is persoonlijk aansprakelijk voor zijn handelingen.

17. De gevangen vis dient onbeschadigd in hetzelfde water te worden teruggezet.

Het is verboden:

1) Afval op de visplaats achter te laten.

2) De natuur te verstoren

3) Hinder voor anderen te veroorzaken.

4) Gekleurde maden te gebruiken.

5) De gevangen vis te verkopen.

6) Het stoken van een kampvuur is verboden.

Indien men één van de bepalingen in deze lijst overtreedt, wordt men geacht zonder toestemming te vissen (art. 21 Visserijwet).

Opzegging van het lidmaatschap dient te gebeuren voor 1 oktober bij de secretaris, anders wordt het lidmaatschap automatisch met een jaar verlengd en is men contributie voor dat jaar verschuldigd.